Edytor – jak poprawnie edytować bazę

W tym artykule znajdziecie odpowiedzieć na wiele pytań związanych z edytorem bazy danych. Jak rozpocząć edycję bazy możecie zobaczyć w video poradniku na YouTubie – LINK. Natomiast najnowszą bazę znajdziecie w dziale „Aktualizacje”

1. zawodnicy.xml

zawodnicy1

Profil każdego zawodnika zawarty jest pomiędzy znacznikami <ns1:Zawodnicy></ns:Zawodnicy> (fioletowy kolor na zdjęciu).

  • id – każdy zawodnik jest przypisany do jednego numeru w bazie, aby uniknąć błędów nie należy modyfikować tej wartości
  • narodowość – zawiera numer id kraju zawodnika, bazę wszystkich narodowości można znaleźć w pliku kraje.xml lub z poziomu gry w zakładce „Informacje o zespole” na stronie reprezentacji
  • pozycja – A (atakujący), P (przyjmujący), S (środkowy), R (rozgrywający), L (libero)
  • umiejętności zawodnika zapisywane są w przedziale 1-20 i może je dowolnie edytować
  • zespół – id zespołu do jakiego należy zawodnika, należy pamiętać o limicie 18 zawodników w kadrze drużyny
  • numer w zespole – przed ustawieniem nowego numeru należy sprawdzić czy inny zawodnik w klubie nie używa tego samego numeru
  • kontrakt – od 1 do 5 lat

Jeśli w 3 ostatnich polach ustawimy wartości „0” to siatkarz będzie wolnym zawodnikiem.

zawodnicy2

Aby stworzyć nowego zawodnika najlepiej skopiować całą zawartości innego zawodnika wraz ze znacznikami <ns1:Zawodnicy></ns:Zawodnicy> i wkleić ją na samym końcu pliku, po ostatnim zawodniku. Uwaga na znacznik </ns1:VolBaseDataSet> który zamyka bazę i musi być na samym końcu. Pierwsze pole z numerem id najlepiej zwiększyć o 1 względem poprzedzającego zawodnika. Dalsza edycja jest dowolna, oczywiście z zachowaniem zasad opisanych wyżej.

Uwaga! Nie można utworzyć zawodnika młodszego niż z rocznika 1997.

 

2. TRENERZY.xml

trenerzy

Proces edycji/tworzenia trenerów jest identyczny jak w przypadku zawodników.

  • kraj – czyli inaczej narodowość trenera
  • poziom – umiejętności trenera w skali 1-20
  • zespół – id klubu, do którego przypisany jest wybrany trener, liczba poprzedzona minusem np. „-309” oznacza asystenta trenera
  • reprezentacja – id kraju, którego selekcjonerem jest trener

 

3. KLUBY.xml

kluby

Również schemat tworzenia klubu jest taki sam jak w dwóch poprzednich punktach. Jeden klub zawiera się pomiędzy znacznikiem ns1:Kluby. W zaznaczonych znacznikach jest przykład utworzonego klubu, który dodałem do 3 ligi Pomorze.

  • id – numer klubu w pliku, jak zawsze w przypadku id najlepiej zwiększać wartość o 1
  • siła – zakres 1-20, poziom rozwoju infrastruktury klubowej
  • kolory należy dobierać według legendy z pliku kolory.xml, tam znajdziecie wszystkie kolory w grze i ich id które można użyć przy tworzeniu klubu
  • kraj – id kraju, z którego pochodzi klub
  • zespol1 – jest to numer id klubu, który jest widoczny w grze, używany m.in przy transferach czy przy dodatkach graficznych
  • liga – numer id ligi do której przypisany jest klub
  • ranking_ligowy – pozycja jaką klub zajął w ostatnim sezonie, należy uważać aby nie powtórzyć tej samej wartości w innym klubie z tej samej ligi!

Jeśli chcesz dodać świeżo utworzony klub do wybranej ligi, najpierw usuń jakiś inny klub z tej ligi. Robi się to podobnie jak ze zwalnianiem zawodników. W polach ns1:liga oraz ns:1ranking_ligowy należy ustawić wartość „0”. Poprzednie wartości dobrze jest zapisać sobie gdzieś na boku i nadać je nowej drużynie. Wtedy mamy pewność, że nie pojawi nam się błąd przy ładowaniu gry.

Dość istotną opcją w tym pliku jest ranking ligowy. Pozwala on np. na start w Lidze Mistrzów czy Pucharze CEV dowolnej drużynie. Dla przykładu możemy sprawić, że nowy Mistrz Polski, ZAKSA Kędzierzyn-Koźle zagra w Lidze Mistrzów w pierwszym sezonie gry. Wystarczy, że w znaczniku ranking_ligowy ustawimy wartość od 1-3, a starą wartość czyli „6” przekażemy drużynie, której „zabraliśmy” miejsce w europejskich pucharach. Układ drużyn jest dowolny – należy tylko pamiętać aby nie dublować liczb i aby każda drużyna miała przypisany ranking(jeśli oczywiście przypisana jest do ligi).

Od razu zaznaczam – nie sprawdzałem tego i nie potwierdzam teorii. Jednak przypuszczam, że zmniejszenie rankingu powinno w jakimś stopniu wpłynąć na ocenę zarządu, z którym jest dość spory problem w ostatniej edycji gry. Ustawienie tego parametru pojawia się też w informacji o zespole jako „Prognozowana pozycja w lidze”. Tak więc, jeśli np. Bydgoszczy ustawimy prognozowane 14 miejsce a zrobimy wynik w okolicy 5-6 miejsca tak jak było to przed edycją, to zarząd może łagodniej spojrzeć na naszą pracą. Jeśli ktoś ma zamiar przetestować taki pomysł to proszę o jakąś informację z rezultatami(np. na grupie na facebooku). Uwaga! Przypominam, że jeśli będziecie testować ten zarząd np. na Lotosie czy Jastrzębskim Węglu to stracicie w pierwszym sezonie miejsce w europejskich pucharach.

 

4. SPONSORZY.xml

sponsorzy

  • id – numer sponsora w pliku
  • techniczny – do wyboru mamy false lub true, jest to określenie czy sponsor jest dostarczycielem sprzęt(false – nie jest/true – jest)
  • kraj – id kraju z jakiego pochodzi sponsor
  • zasięg – w skali od 1 do 5 (1 – regionalny, 5- światowy)

Dodawanie nowych sponsorów na takich samym zasadach jak w poprzednich punktach poradnika. Przypominam tylko cały czas o pilnowaniu numerów id i zwiększania ich o 1 względem ostatniej pozycji w pliku. Dowolne przypisywanie id może powodować błędy.

Sponsorzy przypisywani są do klubu po nazwie drużyny. Jeśli w pliku kluby.xml dodacie w nazwie drużyny nazwę sponsora to będzie on przypisany na starcie do wybranego klubu. Np. AZS Częstochowa nie ma na starcie sponsora strategicznego ponieważ w nazwie nie jest zawarty żaden sponsor. Można dodać jakiegoś obecnego sponsora, np. Asseco i wtedy nazwa w pliku z klubami powinna zostać poprawiona na „Asseco AZS Częstochowa”. Niestety podpisanie sponsora w trakcie gry nie powoduje zmiany nazwy zespołu(nie dodano tej opcji gdyż powodowałby masę bugów).

 

 

 

 

ARTYKUŁ W CIĄGŁEJ EDYCJI – NIEBAWEM KOLEJNE CZĘŚCI PORADNIKA

1 komenatrz

Dołącz do dyskusji

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.